چگونه با استفاده از لینک سازی داخلی سئو را بهبود ببخشیم؟

مطمئناً ،بک لینک بسیار مهم هستند ، اما کریستوفر جونز ، ستون نویس و متخصص سئو ، این مسئله را مطرح می کند که پیوند داخلی نیز یکی از مؤلفه های مهم در بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما و تجربه کاربر است.

من به شدت توصیه می کنم ساختار لینک سازی داخلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک می تواند از صفحات دیگر اعتبار بگیرد.محتوا که به طور مناسب بهم پیوسته نباشد ممکن است با پتانسیل رتبه بندی کامل ارگانیک آن مطابقت نداشته باشد - یا توسط کاربران به راحتی پیدا نشود.

بیایید برخی از بهترین روشهای پیوند داخلی را مرور کنیم و به شما نشان دهیم که چرا برقراری ارتباط همچنان باید یک نگرانی اساسی در توسعه SEO شما باشد.

عملکرد و مزایای لینک های داخلی

لینک سازی داخلی

عملکرد

یک ساختار پیوند داخلی پیچیده ، سئو و تجربه کاربر (UX) را برای وب سایت شما فراهم می کند. در اینجا نکات برجسته عملکرد لینک داخلی ذکر شده است:

مسیرهایی را به صفحات وب که قبلاً در دسترس بات های موتور جستجو هستند باز می کند.

به ترتیب سازماندهی صفحات وب بر اساس کلمه کلیدی استفاده شده در URL لینک و متن لنگر کمک می کند.

با ارائه راههای بیشتر برای تعامل با سایت خود ، ناوبری کاربر را بهبود می بخشد.

برای کمک به قصد کاربر از کلمات کلیدی با انکر تکست استفاده می کند.

"قدرت لینک" بین صفحات وب (یک عامل رتبه بندی ادعا) انتقال پیدا می کند.

معماری سایت را سازماندهی کرده و به موتورهای جستجو مهمترین صفحات وب شما ارتباط برقرار می کند.

با برجسته یا مشخص کردن پیوندها در صفحه اصلی یا در کنار محتوا ، به کمپین های تبلیغاتی کمک می کند.

البته مواردی از پیوند وجود دارد که موتورهای جستجو نمی توانند آن را کراول کنند. ذکر آنها مهم است بنابراین به اشتباه از آنها استفاده نمی کنید:

پیوندها در صفحات وب که با فایل robots.txt بسته شده اند.

پیوندهایی در افزونه های جاسازی شده ، مانند Java یا Flash.

پیوندها در صفحات وب با بیش از 150 لینک.

تجربه کاربر (UX)

کنار گذاشتن تمام ارزش جستجوگرها در پیوندهای داخلی ، اتصال به هم پیوسته برای UX شما ارزشمند است. برای ایجاد رضایت از کاربر ، یک ساختار درهم پیوند زرنگ و دانا باید دارای یک منوی کشویی کاربردی و نوار پیمایش با پیوندهایی به محتوای موضوعی مرتبط باشد.

ارائه برچسب های واضح برای هر پیوند ، تعامل بیشتر وب سایت را تشویق می کند ، همچنین ارزش SEO زیادی دارد. این نه تنها باعث افزایش زمان حضور کاربر می شود ، بلکه هرچه کاربر در وب سایت شما ماندگار تر باشد ، احتمالاً وی برای انجام تبدیل مطلوب احتمال بیشتری دارد.

تصور کنید که از یک منبع ترافیک ارجاعی به صفحه وب عالی رسیده اید و یک روز بعد سعی در یافتن آن دارید. متأسفانه ، بدون متن انکر بهینه سازی شده در URL یا پیوندهای عمیق برای صحیح فهرست کردن صفحه ، ممکن است یافتن آن از طریق روش های مستقیم ترافیک غیرممکن باشد ، که بسیار ناامید کننده است.

 

قدرت پیوند

برخلاف لینک دهنده ، پیوندهای داخلی تأثیر مستقیمی در الگوریتم Google ندارند. اما اینها جریان اقتدار بک لینک را که از یک صفحه به صفحه دیگر گردش می کند ، افزایش می دهند.

 

مقالات وبلاگ جدید تقریباً هیچ اعتباری ندارند. با لینک از صفحه اصلی یا صفحه فرود ، شما فوراً ااعتبار قبلی را به آن صفحه وب انتقال می دهید. این قطعه سریعتر ایندکس می شود و در نتیجه رتبه بالاتری خواهد داشت.

 

ساختار متصل به بهترین روشها

معماری سایت

ساختار پیوند داخلی شما باید از تشکیل هرم پیروی کند. صفحه اصلی شما در بالا قرار دارد. به طور مستقیم در زیر صفحات دسته بندی یا صفحات دسته ای قرار دارد که به صفحات وبلاگ یا محصول مربوطه پیوندی عمیق دارند.

صفحه اصلی شما معتبرترین بخشی است ، زیرا بخشی از این صفحه است که بیشترین لینک ها را دریافت می کند. از صلاحیت صفحه اصلی خود استفاده کنید تا اعتبار را به طور مساوی در سراسر سایت خود پخش کنید و هر صفحه وب را برای رتبه بندی بالا قرار دهید.

این ما را به اهمیت میله های ناوبری و عملکرد منو سوق می دهد. با رشد وب سایت شما با ارسال مطالب وبلاگ ، مطالب و صفحات منبع ، این ویژگی های پیشرفته جهت یابی تضمین می کند که همه صفحات وب هنوز در دو یا سه پیوند صفحه اصلی هستند.

 

بیایید آناتومی مکانهای پیوند را بررسی کنیم و کدام یک در خدمت UX و سئو سایت ما هستند.

ساختار لینک سازی

 

پیوندهای محتوا

محتوا به سادگی مکانی هوشمندانه برای درج لینک های داخلی برای فهرست بندی نیست ، بلکه به UX سایت ما نیز کمک می کند. قرار دادن پیوند در یک بخش از مطالب به عنوان منبع و به خوانندگان ارتباط برقرار می کند که می توانید برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در اینجا "خواندن" را متوقف کنید.

 

پیوندهای پررنگ محتوای باعث می شود آنها بصری از بقیه مطالب متمایز شده و کاربران را به کلیک بر روی آنها دعوت کنند. در حالت ایده آل ، می خواهید پیوند ها را در پست های وبلاگ به سایر پست های مرتبط با وبلاگ قرار دهید. ارتباط مهم است زیرا پیوندهای نامربوط UX شما را مختل می کند و منجر به پرش می شود.

 

شما باید اطمینان حاصل کنید که صفحه وب شما پیوندهای شکسته ندارد. در این صورت ، آن پیوندها را به صفحات وب مربوطه هدایت کنید. همچنین مهم است که صفحات وب شما سریع بارگیری شود تا از یک تجربه مثبت از کاربر استفاده کرده و از بازگشت bounces استفاده کنید. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه وب پیوندی بیش از یک کلیک از صفحه تبدیل ندارد و همیشه حاوی یک تماس برای دسترسی در دسترس است.

 

برخی از کارشناسان حدس می زنند که پیوندهای محتوا نسبت به سایر پیوندهای پیمایش ارزشمندتر هستند ، و این موضوع با جابجایی موضوعی جالب به وجود می آید: آیا پیوندها در نقاط مختلف صفحه بر سئو من تأثیر می گذارند ، و بهترین اقدامات کدام است؟

 

موقعیت های صفحه لینک

به گفته جان مولر از گوگل ، "موقعیت در صفحه پیوندهای داخلی از نظر ما بسیار بی ربط است."

شما مهمترین پیوندهای داخلی خود را در صفحه اصلی خود ، در نوار پیمایش یا در منوی کشویی قرار خواهید داد.

در صفحات ضعیف ، لینک به صفحه اصلی غیر ضروری است. این اعتباری را عبور نمی دهد ، و نه UX مثبت را تشدید می کند. بهتر است در اینجا فقط به سایر پستهای مرتبط پیوند دهید.

 

پیوندهای پاورقی و پیوندهای نوار کناری باید به صفحات مربوط به محصول یا محصول مرتبط شوند. اگرچه پیوند به یک صفحه گوشه ای در پاورقی شما از قرار دادن آن در یک نوار پیمایش کم ارزش نخواهد بود ، اما معمولاً این کار بد از نظر UX برای داشتن نوار پاورقی گسترده است.

 

قرار دادن پیوندها در انتهای مقاله یا نوار کناری به صفحات وب مربوطه ، کاربران را ترغیب می کند تا با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند. این سیگنال های مثبت کاربر را به Google ارائه می دهد ، که ممکن است به طور غیر مستقیم بر وب سایت و رتبه صفحه تأثیر بگذارد.

 

یک راه عالی برای کمک به فهرست بندی مطالب شما ، قرار دادن برچسب های پیوندی یا برچسب های کلیدی بر روی محتوا است که موضوع آن صفحه فرود را به موتورهای جستجو ارتباط می دهد.

 

پیوندهای Breadcrumb و یک نقشه سایت XML همچنین در جهت یابی ناوبری کاربر و سایت بسیار نقش دارند.

 

ارتباط پیوند

 

حتماً برای ساختار انکر تکست خود تغییرات کلیدی ایجاد کنید. استفاده مداوم از همان متن لنگر برای هر لینک می تواند به عنوان اسپم شناخته شود و در صورت استفاده برای صفحات مختلف فرود ، منجر به کنوبالیزیشن خواهد شد.

 

از تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنید و یک حسابرسی پیوند را برای شناسایی مناطقی از محتوا که لینکهای داخلی مرتبط در آن قرار دارد ، انجام دهید. در حالت ایده آل ، تقریباً به سه پیوند داخلی برای یک قطعه محتوا ، حداقل - شاید بیشتر ، بسته به تعداد کلمه ، می خواهید.

 

پیوندهای call to action

من نمی توانم به اهمیت بهینه سازی تماس شما برای اقدام (CTA) برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل شما اشاره کنم. یک دکمه CTA باید بزرگ و جسورانه باشد و برای هر دستگاه باید بهینه شود. اطمینان حاصل کنید که CTA شما از پس زمینه قابل تشخیص است.

 

موقعیت یابی CTA مهم است ، و من توصیه می کنم CTA را بالاتر از برابر قرار دهید. QuickSprout اغلب از CTA با اسلاید استفاده می کند که تبدیل های گسترده را جمع می کند.

 

در نهایت ، شما می خواهید CTA شما در هر صفحه وب حضور داشته باشد تا کاربران همیشه یک یا دو کلیک از ایجاد تبدیل فاصله داشته باشند.

 

پیوندهای Nofollow

اگر نمی خواهید یک موتور جستجو اعتبار لینکرا که از طریق یک صفحه وب خاص در جریان است محاسبه کند ، می توانید یک ویژگی rel = "nofollow" را در برچسب پیوند خود قرار دهید. این موارد اغلب در پیوندهایی که در نظرات و محتوای تولید شده توسط کاربر وجود دارد برای محافظت در برابر مجازات های هرزنامه استفاده می شود.

 

متأسفانه ، این برچسب گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد اثر موج دار شود و قدرت جریان در سایر صفحات را که مستقیماً با آن صفحه مرتبط هستند ، محدود کنید. نتیجه

هنگامی که ما به ایجاد لینک فکر می کنیم ، اغلب UX و SEO را از ساختار پیوند داخلی خود نادیده می گیریم. در حالی که بک لینک به عنوان جواهرات تاج سئوی باقی مانده است ، می توان اثرات آنها را از طریق یک ساختار پیوند داخلی پیچیده که ثروت را به طور مساوی در کل سایت شما گسترش می دهد تقویت کرد.